Inicia’t al Karate

Des de Karate Club Kushikan Dojo al Carrer Misser Rufet, nº08 a Vilafranca del Penedès, Barcelona, s’intenta transmetre, no només la part espectacular i estètica del Karate com a Art Marcial de Defensa Personal, sinó els valors del nostre estil:

• Companyerisme
  • Respecte als altres
  • Honradesa
  • Sacrifici

Posem especial interès en l’aprenentatge dels petits i procurem difondre el Karate Shito-ryu.

Volem difondre que un veritable Karateka ha d’anteposar-se a Graus, Cinturons i Competicions, per que sabem que la veritable competició la tenim dins del Dojo amb el nostre treball i sacrifici, en la nostra vida diària, sent persones responsables i honrades.

El nostre treball consisteix en la Formació de la personalitat de cada alumne, incidint sobre aspectes Educatius, tals com el Respecte als altres, l’Ètica i Educació, l’Autoestima, la Confiança i la Seguretat en un mateix.

Aquest és el veritable Karate que un alumne ha d’assimilar i practicar, i en això posem la nostra obstinació.

Tots els anys dediquem sortides a l’aire lliure i en la Naturalesa amb tots els alumnes i pares de Karate Club Kushikan Dojo per entrenar conjuntament els Katas, i desenvolupem i treballem els Bunkais.

club-kushikan0

El nostre estil Shitō-ryū

El Shitō-ryū és un estil de Karate-Do fundat el 1.931 per Kenwa Mabuni.

El terme Shito-Ryu prové de les inicials dels dos Grans Mestres de Mabuni.

mabuni-kenwaLa partícula Shi és la inicial del Mestre del Shuri-te, Ankō Itosu, To és la inicial del Mestre del Naha-te, Kanryō Higaonna i Ryū significa Escola, Tècnica, Variant o Estil.

Així podem dir que el significat és una mescla filosòfica de “pau i ajuda” i de les Tècniques de curta i llarga distància.
El Shitō-ryū és una combinació d’estils dels Mestres Yasutsune Itosu i Kanryo Higaonna, el qual intenta unir les diverses arrels del Karate.
D’una banda, el Shitō-ryū té la força física i postures llargament poderoses derivades del Shuri-te, com el Shorin-ryū i el Shotokan, d’altra banda el Shitō-ryū té moviments circulars i moviments en vuit adreces, poder d’alè, característiques fortes i suaus del Naha-te del Tomari-te, com el Gōjū-ryū. El Shitō-ryū és extremadament ràpid, però així i tot pot ser artístic i poderós.

A més, el Shitō-ryū formalitza i emfatitza les cinc regles de defensa, desenvolupades per Mabuni Kenwa, les quals són conegudes com:

• Uke no go gensoku
  • Uke no go genri
  • Uke no go ho

ITOSU-KAI DOJO KUN

• Conèixer-se a si mateix
  • No convertir-se en enemic de ningú
  • Sempre complir amb les obligacions
  • Mantenir ferma les conviccions i no permetre que siguin alterades en els temps difícils
  • Estar segur de donar una impressió inicial positiva
  • Respectar les opinions d’altres persones
  • Mai oblidar ser agraïts